tiistai 19. huhtikuuta 2011

RENKAAN VAIHTOA JA KURIIRIVIESTIEN LÄHETTELYÄ

Nyt kun kevät on tullut ja auton talvirenkaista alkaa olla viimeiset nastat lentäneet taivaan tuuliin alkaa olla taas rengaiden oston ja vaihdon aika! Valitsin toiseksi ajankohtaiseksi onnistuneen markkinoinnin  verkkokaupaksi palvelualalta autonrenkaiden verkkokaupan www.rengas-online.comin sekä sille kylkiäiseksi paljon työssäni käyttämäni pikakuriirisivuston www.tnt.comin.

RENGAS-ONLINE.COM


Hakukoneissa hauilla "renkaat verkkokaupasta", "renkaat online", "renkaat", "talvirenkaat" jne. kyseinen renkaiden verkkokauppa löytyy aivan kärkisijoilta. Lisäksi he ovat lisänneet näkyvyyttä Google Ads mainoksilla. Verkkosivut ovat selkeät ja sisältö selvästikin suunniteltu hakukoneita silmällä pitäen.  Jaottelu on selvää ja väliotsikoita on käytetty. Ostotapahtumaa tuetaan kilpailukykysillä hinnoilla, maksutapojen runsaudella, pitkillä tuotetakuilla sekä pitkillä palautusajoilla. Houkuttimina toimivat lisäksi nopea palvelu sekä toimitusaika sekä asiakkaiden antama palaute, joka on luettavissa verkkokaupan sivuilla. Saatavilla on eri kieliversiot, tuotteet on helppo löytää ja niistä on erittäin yksityiskohtaista tietoa.


Verkkosivulla voi vielä tarkistaa lähimmän asennuspalvelun sijainnin kartalla.  Tämän lisäksi verkkosivuilta löytyy kaikki tarvittavat perusasiakaspalvelukanavat: asiakastuen yhteystiedot numeroineen ja sähköpostiosoitteineen. Myös FAQ löytyy. Verkkokaupalla ei kuitenkaan ole sosiaalisessa mediassa näkyvyyttä, mutta hakukonenäkyvyys sen sijaan on varmistettu. Mielestäni täältä on helppo löytää itselleen oikeanlaiset autonrenkaat!

WWW.TNT.COM


Myöskin pikakuriiripalvelu TNT on huolehtinut hyvin verkkokauppansa markkinoinnin. Hakutuloksissa sanoilla "pikalähetys", "pikapaketti" jne. TNT on hakujen kärkipäässä. Heillä on maksettua mainosnäkyvyyttä Google Adsin kautta ja verkkosivut ovat itsessään hyvin palvelevat ja tukevat näinollen myynninedistämispyrkimyksiä edelleen. Parasta palvelussa on perinteisten kontaktointimahdollisuuksien lisäksi myös 24 h toiminnassa oleva asiakaspalvelunumero sekä muutenkin laajat asiakastukipalvelut aloitusoppaineen, rekisteröitymisohjeineen, lähetysten seurantapalveluineen sekä laskutukseen ja maksamiseen liittyvine opastuksineen. Mikä parasta, tuotteen ja palvelun siirtymistä myyjältä asiakkaalle voi seurata helposti myös mobiililaitteella. Maksuvaihtoehtoina ovat varsin helppokäyttöiset ja turvalliset operaattorin (Basware Oyj) välittämät verkkolaskut tai TNT:n maksuton verkkopohjainen laskupalvelu. Palvelu toimii täsmällisesti ja aukottomasti ja on erittäin luotettavaa laatua.

Ei siis muuta kuin soittelemaan luotettavalle kuriirille, että voisi kohta tulla hakemaan itse bloggaajaa lähiopetuspäiville (jos ehtisi ensin vähän nukkua välissä..?)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti